måndag 16 augusti 2010

semester är fina grejer,

Jag var helt säker på att jag skulle iväg och jobba när min klocka ringde i morse (jag hade glömt att stänga av alarmet). Det var en stor lättnad när jag sedan insåg att jag faktiskt har semester nu. Det känns lite konstigt, man har blivit så van vid att jobba vid det här laget. Jag var nere en sväng på stan under förmiddagen. Jag gick till polisen och ordnade ett nytt pass, fixade ett busskort så att jag kan ta mig ut till Mackan och inhandlade lite andra nödvändigheter. Jag köpte bland annat en bok, Hypnotisören av Lars Kepler som alla säger ska vara så fantastisk. Än så länge verkar den lovande.

I övrigt har det inte blivit många knop gjorda. Mest slappande i soffan, kaffedrickande och bokläsning. Precis så det ska vara när man har semester antar jag. Min mor ringde även till mig och upplyste mig om att jag tydligen ska springa en mil på Kretsloppet istället för fem kilometer. Det var nog precis vad jag behövde höra för att jag skulle ge mig ut och springa. Min träning har fullständigt uteblivit den senaste tiden, men nu har jag ju någonting att träna för! Det var riktigt skönt att komma ut, även om det gick lite tyngre än vanligt.

Imorgon ska jag lunchdejta med Mia som sticker till Thailand om två veckor och blir borta i flera månader - alla försvinner verkligen härifrån.

Inga kommentarer: