fredag 20 augusti 2010

knippla - göteborg - d-fors,

Jag tog färjan från Knippla runt halv tolv i förmiddags. Det var lite vemodigt att lämna ön, den var verkligen helt fantastisk. Igår slappade jag och Mackan hela förmiddagen, vi kikade på en gammal film som vi båda satt och lipade till. Sedan åt vi underbart god lunch med bakad potatis och hemmagjord skagenröra - mums! Under eftermiddagen sen så bakade vi björnbärspaj som var färdig lagom till att Mackans syster och mamma kom ut. Resten av dagen njöt jag mest, vi åt fantastisk mat även till kvällen, drack rosévin och spelade kort. Det var verkligen semester.

Under hemresan idag så stannade jag till i Göteborg och min mor mötte upp mig runt halv två. Vi gick och lunch på ett jättemysigt café följt av lite shopping. Jag hittade skorna med stort S. I ett år har jag suktat efter ett par kängor från Acne, men har inte känt att det riktigt varit min prislapp. Av en slump hittade jag ett par ännu snyggare idag - ni vet när man inte ens orkar tänka efter om man har råd utan bara köper för att man måste ha dem. Så nu är jag redo för hösten!

Nu har jag landat hemma hos mamma och pappa i D-fors. Vi dricker vin, äter ost och kex och pratar om allt möjligt. Min semester fortsätter att vara underbar kort och gott!

Inga kommentarer: