måndag 23 augusti 2010

i don't shine if you don't shine,

Jag pratade i telefon med Lina nyss! Hon hade ringt mig i natt men jag missade det, så jag provade att ringa upp henne helt på chans nu ikväll - och hon svarade! Det kändes fint att prata med henne igen och jag insåg att hon kanske inte är så långt borta egentligen.

Jag tog en liten paus från min semester och jobbade idag. Det märks att man vänjer sig fort vid att vara ledig för jag har kramp i hela benen efter en dag på stengolv. Men det var faktiskt kul att jobba lite och träffa folk. Igår kväll kom Mackan hem från Knippla, vi slöade i soffan och lyxade till söndagen med mozarella-, pesto- och zucchinipaj. En bra söndag helt enkelt.

Nu väntar mera ledighet. I veckan planerar jag att gå på bio med min kombo, dricka öl med en jobbarkompis och utnyttja mitt presentkort på en ryggmassage. Självklart tillkommer långa frukostar, massa bokläsning och kaffedrickande. Min syster kom förbi mig idag och lämnade ett paket kaffe från Starbucks som hon köpt till mig i Glasgow. Nu måste jag prova det ordentligt. Tack, världens bästa! Dessutom ska ett antal löppass klämmas in - jag ska ju för sjutton springa Kretsloppet om tre veckor så nu är det hårdträning som gäller!

Inga kommentarer: