måndag 8 september 2008

life in technicolor

Lediga måndagar är helt underbart. Jag kan nog inte tacka den person som la vårt schema nog. Jag hade visserligen inte kunnat vara i skolan idag ändå för att jag är sjuk men nu missar jag i alla fall inget. Jag har ändå varit ganska duktig idag tycker jag. Jag och Linn jobbade lite med projektarbete över telefon, det verkar som att vi har ändrat oss igen. Vi är inte bäst i världen på att bestämma oss alltså. I övrigt har det blivit mycket film och mycket musik idag. Jag laddade ner alla Coldplays album, såg att jag inte hade de på datorn sen den kraschade för ett tag sen och all musik försvann. Tänkte lyssna in mig, det är trots allt bara en vecka tills vi åker till Globen. Det känns lite overkligt, man har skjutit det framför sig hela tiden för det har känts så långt borta och nu är vi där. Det kommer bli så fint. Usch, jag har ångest över att jag fortfarande inte har skrivit mitt engelska tal tills imorgon. Fan. Hur lätt är det att skriva ett tal om att folk äter hundar i Kina och framför allt. Hur intressant är det på en skala? Jag har aldrig varit en djurvän och har en ganska negativ inställning inför hela talet så det känns som att mina argument kommer tala mot de stackars små fyrbenta varelserna. Kära nån, klockan är redan sju. Jag får nog börja plugga lite.

puss och kräm

1 kommentar:

Anonym sa...

Avundsjukan är enorm, gud vad avundsjuk jag är och kommer vara, hoppas det blir lika magiskt som jag tror att det blir...