söndag 15 mars 2009

dilemma med att bo i ett litet samhälle,

När man bor i ett litet samhälle som jag gör (ni vet där alla känner alla) kan det ibland uppstå vissa jobbiga situationer. Jag var med om en sådan idag. Efter att jag hade tränat blev jag väldigt sugen på keso med banan, enda problemet var att vi inte hade någon keso i hushållet. Jag nöjde mig inte med detta utan var helt enkelt tvungen att bege mig ner i samhället för att inhandla just detta. Eftersom det är söndag finns det bara en butik öppen (vi har faktiskt två). Nämligen Ica Dalköp som förmodligen är hela Ica-koncernens minsta men också dyraste butik. Sagt och gjort, jag begav mig ner till affären. Väl i affären kom jag på att mitt snus var slut och tänkte passa på att inhandla även detta. Nu till den jobbiga situationen. Jag tillhör den skara som inte direkt stoltserar med mitt snusande, åtminstone inte på hemmaplan, därför brukar jag undvika att köpa detta hemma eftersom folk vet vem jag är och ger mig den där anklagande blicken. "Där är den där tjejen som bor exakt där och som snusar". Just den blicken fick jag idag igen och jag tycker att det är lika pinsamt varje gång. Det är vid sådana här tillfällen som man starkt överväger att sluta snusa. Bara ett dilemma med att bo i ett litet samhälle.

Tack för mig.

Inga kommentarer: