söndag 1 mars 2009

when you find out it's true,

Vart har den gamla traditionella gudstjänsten tagit vägen? Jag fann in det minsta spår av den under den gudstjänst vi besökte. Det var sång, lite mer sång, en pastor som talade om ekonomi och människans grundbehov, och lite mer sång. Det var minsann inte lätt att hålla kameran uprätt! Inte nog med att man sjöng, det var bara en vers i varenda låt som man repeterade 20 ggr tills man bytte låt och gjorde samma sak men den. Men det var ganska mysig stämning och ett stort plus för kyrkan. Bland det stiligaste jag har sett. Men nej, det var för drygt för mig. När jag är på gudstjänst vill jag att man ska be och prästen ska läsa texter ur Bibeln. Och ska det vara sång, ska det vara från psalmboken. Ibland är jag lite konservativ tror jag.

Jag har insett att jag har tre hektiska dagar framför mig. Resten av dagen samt morgondagen viger jag helt i projektarbetets tecken. Samt ett frisörbesök, äntligen ska det bli av. När till och med min mamma sa till mig häromdagen att jag måste klippa mig kände jag att det var dags. Jag fick dock en fin hår-komplimang av Jasmine igår vilket jag blev glad över. Tisdag blir det normal skola och träning skulle jag tro. Och onsdag blir det skolan, lektion med mellanstadieskolan (den sista) och eventuellt match på kvällen där. Och på tordag morgon klockan fyra bär det av till Portugal! Jag har fixat solglasen nu, så jag är redo.

Inga kommentarer: