lördag 5 september 2009

globalisering, regn och fotboll,

Jag har nu spenderat två dagar på att försöka förstå mig på den här förbannade boken om globalisering. Hur jag än anstränger mig, hur jag än försöker så kan jag inte begripa vad som står. När inte ens ordböckerna på Internet kan hitta en del ord så undrar man vad de tänkte med när de satte Eng B som behörighet för utbildningen. Så fan heller.

En liten reflektion gjordes även under gårdagen. Som vi alla vet så är Borås känt för att vara Sveriges blötaste stad, och igår fick jag minsann kvitto på det. Jag sitter på stationen i Växjö, och, solen skiner. När tåget rullade in i Borås så öste regnet ner.

Jag skrattade, drog på mig luvan och var förbannat glad över att vara hemma.
Idag blire fotboll.

3 kommentarer:

Juan sa...

haha jag blir oxa glad nar jag rullar in i Boras och det regnar det ar lite sa det ska vara hehe

JasmineLinde sa...

Jag älskar hur du skriver! Love it!

karin. sa...

haha, borås är regn helt enkelt!

tack jasmine!