fredag 11 september 2009

update,

Efter att ha varit bosatt i Växjö i snart två veckor så börjar jag faktiskt komma tillrätta i staden. Jag måste dock erkänna att jag inte riktigt har utforskat stan eftersom Teleborg, den stadsdelen jag bor i, ligger lite utanför centrum. Jag får se om det blir en tur dit ner i helgen. Helgen kommer för övrigt att innehålla plugg i alla dess former då vi har vårt första seminarium nästa vecka. Det handlar om en argumentation mot globalisering. Det kommer bli tufft, men det ska nog gå bra.

Veckan som har gått har varit trevlig. Jag har tillsammans med några tjejer i klassen invigt universitetes ena studentpub, tagit några härliga löprundor (Växjö är en alldeles fantastisk stad när det gäller löpning och promenader) och framför allt så har vi pluggat som idioter. Att studera är verkligen ett heltidsjobb. Visst slås man av tanken på vad fan man har gett sig in på, men det brukar gå lite i perioder det där.

I det stora hela så trivs jag ganska så bra. Fast jag saknar fotbollen och folket i Borås.
Och i London. Och i Genéve.

3 kommentarer:

mia sa...

Skönt att du har det bra! Du är saknad här hemma..

Lisa Andersson sa...

glad för det karre! du ska veta att du är saknad av folk i london också. sugen på att hälsa på? du är mer än välkommen ska du veta!

Linn sa...

och i Genève med ska du veta!