onsdag 16 september 2009

swineflu; false alarm,

Då min mystiska sjukdom inte verkar vilja släppa taget så bestämde jag mig idag för att åka hem till Borås för att kurera mig ett par dagar. Då jag redan meddelat min lärare om jag inte kunde närvara vid dagens seminarium så var mitt samvete gott. Jag steg därför upp vid sju i morse, duschade, packade det sista, beställde en taxi och satte mig sedan och väntade på centralen i Växjö. Det kändes dock lite motvilligt att åka därifrån eftersom det var strålande sol och blå himmel vilket visade tecken på en härlig höstdag, en sådan som man helst vill spendera på ett mysigt fik med en stor latte och goda vänner. Hur som helst anlände jag till Borås vid elva och möttes av min far som snällt ställde upp som chaufför. I gengäld fick jag följa med honom och köpa jeans, vilket var avklarat på blotta tio minuter.

Vid ett-tiden begav jag mig till vårdcentralen för att en gång för alla få reda på vad det är som inkräktar på mitt immunförsvar. Efter att ha genomgått en antal smärsamma prover fick jag som väntat svaret: "Nej, vi kan inte se att det är något fel på dig, förutom att dina blodvärden är lite låga". Lite besviken (jag hade ju hoppats på halsfluss eller något annat smaskigt) fick jag därför återvända hem. I övrigt så har dagen tillbringats med att bekanta mig med den nya iPod som har dimpt ner i brevlådan under den senaste veckan (jag upptäckte dock att jag lämnat min hårddisk med all musik i Växjö).

Jag tar det lugnt helt enkelt, inväntar bättre dagar och förtränger ångesten över allt uteblivet plugg.

Inga kommentarer: