tisdag 8 september 2009

plugg framkallar tankar,

Då vi inte har några föreläsningar idag satsade jag och några tjejer i klassen på en riktig plugg-dag. Och som vi pluggade! Uttryck som commodification, accumulation och proliferation är nu rena barnboken. Nja, nästan i alla fall. Under allt pluggande har jag reflekterat över att en hel del frågor dyker upp i skallen. Här följer nu ett urval av de intressanta funderingar som dagens studier medförde:

1. Hur kan hon på andra sidan bordet sitta i samma ställning så länge?
2. Oj, är det min mage som låter så? Nej, det var nog ventilationen...
3. Fan va jag är hungrig (upprepades ungefär 50 ggr)
4. Ännu ett obegripligt ord, jag orkar inte slå upp det.
5. Vågar jag äta en frukt, eller stör jag de andra då?
6. My God, hon har verkligen inte flyttat på sig en millimeter!

Tyvärr måste jag medge att allt detta fascinerande grubbel innebar en del störningar i inlärningen.

På återseende.
Karre

4 kommentarer:

JasmineLinde sa...

Karin, Karin, Karin vad du är rolig! Jag älskar att läsa din blogg! Haha :D Keep going!

Linnsan sa...

Jag instämmer så! :D
hoppas allt är bäst karre. Jag vill skype nsart så jag får veta lite mer details om allt!!
(och du, jag skaffade mig en ny blogg, den andra funkade inte)
kraaaaamar

karin. sa...

jasmine! du är så söt :) tack!

ja, vi får boka tid på skype! och din toka, du får ju berätta vad den nya adressen är då!
kraaam!

Linn sa...

det måste vi! Idag är jag till exempel ledig och just nu är planerna på att ta det lugnt i challex. Skriv på msn, facebook eller nåt om du har tid :)

men det är ju bara att klicka på mitt namn på kommentaren :P

annars är det www.livingl.blogg.se