torsdag 17 september 2009

plus på självkänsla-kontot,

När hösten börjar närma sig och hyn börjar anta en allt mer ljus färg och håret på något mystiskt sätt alltid tycks se grått ut så brukar man inte känna sig allt för attraktiv. Detta fick dock en liten vändning idag.

När jag nu är hemma på en visit i D-fors några dagar så bad min mor mig att jag skulle städa ur min gamla garderob. Denna garderob kallas av mig "högstadie-garderoben" eftersom den till större delen innehåller kläder från den epoken i mitt liv. I denna klädkammare ryms tre huvudsakliga typer av plagg:

1. Kläder som jag alltså använt under mina tidiga tonår men som jag vuxit ur
2. Kläder som har en viss betydelse som jag inte har samveta att slänga
3. Kläder som man tänker, "nja, jag kanske kommer att använda dem någon gång mer" men som man inte vill ska ta plats i den primära garderoben.

Idag var det så alltså dags att en gång för alla ta itu med problemet och sålla plaggen till antingen högen för "släng" eller "behåll". En ganska enkel uppgift kan tyckas men icke. Åter till rubrikens huvudsakliga innebörd. Vissa plagg behövdes prövning innan jag kunde ta ett slutgiltigt beslut, och till min stora lycka insåg jag att jag faktiskt kommer i några av mina jeans som jag använde under högstadiet! En del av dem satt till och med hyfsat snyggt och kunde därmed placeras i den numera tredje högen titulerad "följa med till Växjö".
Jag måste dock erkänna att större delen av munderingarna fick stämpeln "varför i helvete har jag sparat detta" eller "hur kunde jag ta på mig det här?".

Åter till arbetet.
(Och förresten, detta ses väl som en godkänd uppgift för att slippa plugget. Jag menar, det är ju ändå order från mor).

3 kommentarer:

Lisa Andersson sa...

karre, sånt där gör mig orolig.

Linn sa...

ja mig med, men kul att ha mycket kläder att välja mellan.

Jag saknar dig med kompis!

mia sa...

Synd att jag inte hade tid att träffas i helgen nu när du var hemma! Har spelat DM och varit på Håkan så har inte hunnit med något annat.. Hoppas du mår bättre! :)