onsdag 7 oktober 2009

alla vet att stormen kommer,

Idag har vi haft föreläsning, precis som de andra dagarna nu i veckan. Demokratisering visade sig vara betydligt mer klurigt än väntat, framför allt eftersom vi har en amerikansk lärare som använder uttryck som "you know" och "sort of" ungefär tre gånger i varje mening. Jag som stör mig på sånt slutar till slut lyssna på vad han egentligen säger och irriterar mig bara på alla överflödiga tillägg.

Nog om det. Idag var jag ute och sprang för första gången på flera veckor (jag skyller på min sjukdom där). Jag kan knappast skryta med vare sig hastigheten eller sträckan, men jag kände mig nöjd efteråt. Imorgon åker jag hem till Borås för att hälsa på familj och vänner i några dagar. 19.04 går tåget från Växjö med en beräknad restid på 1h och 54 min. Det kommer nog att bli trevligt!

Inga kommentarer: