fredag 2 oktober 2009

final exam: done

Ja, då var den alltså avklarad. Uppstigning i morse klockan 06.00 inleddes med ett hastigt uppstigande vilket resulterade i en mindre svimningsattack. När jag så hade fått ordning på mig själv och blicken började återfå normal skärpa var det dags att äta frukost. Ingen vanlig frukost minsann, utan en frukost som gjorde att jag står mig i flera timmar och presterar bättre än någonsin i skolbänken. När detta moment var genomfört var klockan mycket och på en frusen sadel, iklädd alldeles för dåligt anpassade kläder för dagens väder (när blev det vinter i oktober) cyklade jag för att möta mina klasskamrater. Vänligt nog hade någon själ på skolan placerat tentan på en gymnasieskola på andra sidan staden. Efter en knapp halvtimmas cyklande såg vi vårt mål. En skola á la miljonprojektet som knappast fick en att tagga till inför de kommande fem timmarna. Vi blev hänvisade till bottenplanet och en stor skrivsal med bänkar prydligt utplacerade i fem långa rader. Min plats? Självklart längst bak i hörnet. Bara för att man in längre går i gymnasiet behöver man inte ändra på sina rutiner. Jodå, 25 minuter innan tentans start hade jag markerat mitt revir. Pennor vässades, en sista genomgång och lite regler och sedan var vi igång.

Det gick inte skit, men det gick inte kanonbra heller. Jag gjorde vad jag kunde och är nöjd med det. Så nu är det bara att invänta resultat. Men en sak är säker, det är förbannat skönt att det är över!

2 kommentarer:

Lisa Andersson sa...

GÖTT KARIN! du, hur går det med parisbiljetter? om det är svårt att hitta vettiga priser dit så det desto lättare att göra det till london..

MR sa...

bra jobbat hörru! hoppas allt är bra!