fredag 9 oktober 2009

makin' me glorious,

Ja, då är jag på plats i D-fors och Borås igen. Det känns fint att vara hemma efter två och en halv vecka i Växjö. Så länge har jag inte varit hemifrån på länge. Positivt är dock att jag faktiskt börjar känna att jag hör hemma i Småland. Dialekten kommer det däremot ta tid innan jag vänjer mig vid. Jag har haft en antal intressanta diskussioner med mina vänner om huruvida man uttalar ordet beige med ett e-ljud eller ä-ljud. Jag var ensam om att kämpa för det senare alternativet och använde mig av argumentet att vi faktiskt talar rikssvenska i Borås. Mina vänner från Stockholm höll inte med utan menade på att man självklart talar rikssvenska i hufvudstaden.

Idag har jag en pluggdag. Då jag missade första seminariet i den första kursen vi läste måste jag nu ta ikapp det genom att skriva en skriftlig inlämning. Det går faktiskt ganska så bra och jag satsar på att mejla in den i eftermiddag. Helgen ser för övrigt ut att bli trevlig. Ikväll kommer min syster och hennes sambo hit, imorgon blir det fest med några fantastiska människor. Däremellen ska jag förhoppningsvis hinna träffa Macks, Mia, min andra syster, och Jossan (om hon är hemma från lumpen denna helg vill säga.) Självklart står en helt del plugg på schemat också.

Mitt ansiktsuttryck efter varje föreläsning

Inga kommentarer: