söndag 4 oktober 2009

söndag, storm och egentid,

När jag vaknade upp i morse kände jag en ganska behaglig känsla. Jag hade ingenting som jag var tvungen att göra. Storstädade gjorde jag igår, tvätta gjorde jag igår. Det enda som fanns på schemat var någon form av motion. Jag åt frukost i lugn och ro, diskade, tittade lite på tv. Sedan drog jag på mig underställ och vindjacka och gav mig ut i blåsten. Jag vågade inte riktigt satsa på löpning idag eftersom kroppen fortfarande känns ganska trött efter mitt virus. Istället blev det en långpromenad i högt tempo. Det var skönt att komma ut och rensa tankarna lite. Sedan blev det matlagning på hög nivå (Lisa hade varit impad!). Efter det en dusch och nu sitter jag här. Egentid skulle man kunna kalla det.

Imorgon drar en ny kurs igång, Democratization of the World. Det kommer nog bli ganska spännande och ryktet säger att kursboken inte är riktigt lika tuff den här gången. Jag väntar dock fortfarande på att dessa ska dimpa ner i brevlådan men med tanke på hur det gick förra gången så har jag inte större förhoppningar på att det ska hända något nu i veckan.

Jag vill också tillägga att min goda vän Hanna flyr kosan till England idag där även hon ska tillbringa tiden som au-pair. Jag önskar henne stort lycka till!

På återseende.

1 kommentar:

Maria sa...

Ah du anar inte vad avis jag blir! Ibland saknar jag verkligen den tiden då jag bodde i en liten etta och hade en ledig söndag för mig själv och bara kunde göra sånt som du gör nu! Fast jag hade nog inte vett på att uppskatta det då... Gör det, vettja! Kram syster