lördag 14 juni 2008

cooooffeee

Jag har en ny drog. Kaffe heter den, säkert inte helt obekant för er läsare. Hursomhelst. På mitt jobb finns det en kaffemaskin som har ungefär 20.000 olika kaffesorter och nyfiken som jag är så måste jag ju självklart testa varenda mix som finns. Sen kan det vara så att någon sort är lite godare, så att man måste dricka en kopp till för att försäkra sig om att den verkligen var god. Det innebär att det blir ganska många koppar kaffe i veckan. Och kaffe innehåller, säkert inte helt obekant det heller, koffein (därav namnet kaffe) som man blir pigg av. Men, nu är det helg och vi har ingen high-tech kaffemaskin i vårat kök på Storgatan så därför blir det heller inget kaffe. Inget kaffe = en väldigt trött Karin. Jag höll liksom på att somna under Sverigematchen. Det var då jag insåg att något var fel så jag utmattade varenda kraft i min kropp och tog mig upp ur soffan, bort till köket till våran kaffekokare (jo, vi äger faktiskt en) och kokade massa kaffe. Så nu, efter två koppar kaffe känner jag att jag är på banan igen och ser faktiskt fram emot kvällen. Hmm, känns som att ordet kaffe missbrukades aningen i detta inlägg. Men det var det värt.

4 kommentarer:

Elin Ternander sa...

fyy karin, du håller på att bli en 40+are som arbetar inom vården typ, illaaa

karin. sa...

tss, forskningsbranschen om jag får be ^^

Elin Ternander sa...

men folk inom vården är mer kaffeberoende ^^

karin. sa...

haha, jag håller nog på att dra ner forskningsbranchen också isf ;)