måndag 23 juni 2008

Monopol

Jag har precis kastat in handuken och sett mig som förlorare i kvällens Monopol-omgång. Kampen stod mellan de tre systrarna Ingemarson. Mia var förhandstippad som favorit då hon arbetar i affär och ses som en så kallad "businesswoman". Men, hon förvånade oss stort då hon startade mycket trögt och hade stora svårigheter med reglerna och andra småsaker som att addera ett och två. Elin däremot höll sig till en början på en låg nivå och investerade sina pengar på de lite billigare gatorna. Jag själv körde en mer våghalsig metod och köpte i princip alla gatorna som jag hamnade på. (En taktik som visade sig vara mindre bra). Spelet fortlöpte och det visade sig till slut att Mia kanske ändå var den som hade bäst känsla för det här med affärer då hon köpte hotell på i princip alla gator. Det innebar både Centrum och Norrmalmstorg och alla ni som är bekanta med spelet Monopol vet att då är man körd. Även om Elin kämpade hårt in i det sista så stod Mia som vinnare.

Jag själv har inte så mycket kommentarer till mitt bakslag men jag tror att mina motgångar berodde på det dåliga läget jag hade på mina gator. Med massa "frirutor" som chans och allmänning i området är det svårt. Men, jag är ingen dålig förlorare utan laddar nya krafter inför nästa gång vi drabbar samman.

Tack systrar.

Inga kommentarer: