tisdag 24 juni 2008

i guess we never really moved on

Eftersom min kroppstemperatur var alldeles för hög igår kväll bestämde jag mig för att vara hemma idag också. Det är spännande hur man kan fördriva tiden med att göra ingenting. Hur som helst så var febern borta idag i alla fall så nu har jag bara en förkyldning och en begynnande hosta att slåss med. Mamma och pappa verkar ha det bra på Rhodos, pappa skickade ett mms innan. Man blev ju lite avundsjuk måste jag säga. Här hemma försöker jag och Elin hålla ställningarna så bra det går. Än så länge går det hyfsat om man bortser från små incidenter som att vårat kylskåp har fått något fel på termostaten och istället agerar frys, att våran hemtelefon har börjar brusa helt mystiskt samt att vi har fått hela köket invaderat av flugor. Imorgon står vi inför den stora utmaningen, den första matinhandlingen. Vi får se hur det går.
Fortsättning följer.

Jag kan också meddela att det nu är bevisat att jag inte är den enda tanten i familjen. Igår under Monopol-fighten (som jag gör mitt yttersta för att förtränga, förlusten svider fortfarande), så utbrister min syster Mia: "Åh, imorgon kommer nya numret av Allas!". Det är nästan dubbla tantpoäng på det.

4 kommentarer:

elin sa...

Vi fixade kylskåpet iallafall! För att vi är så grymma ;)

Maria sa...

Jajaja... Men idag ska jag köpa den!!

Anonym sa...

Vad jobbigt att vara sjuk! Det verkar vara många som är det nu i och för sig så det är väl något som går runt.. Hoppas matinhandlingen gick bra, haha :D Krya på dig!

karin. sa...

jo det verkar som att jag inte är ensam. hoppas att du klarar dig undan iaf ;) haha, det ska nog gå bra ;)