måndag 4 maj 2009

eftermiddagsfika och pluggproblem,

Jag har precis kommit hem från en fika med underbara Jossan! Det var första gången som vi verkligen fick prata ordentligt sen hon kom hem från USA. Man blir inte lite avundsjuk när man hör om allt som de har varit med om. Nu sitter jag här igen, åter i pluggvardagen och ska försöka traggla ihop en essä om kända talare. Det är inte lätt kan jag lova. Än så länge har jag bara kommit på tre stycken, Martin Luther King, Barrack Obama och Adolf Hitler. Jag behöver en kvinna på listan också känner jag. Någon som har ett tips?

Jag vill träna ikväll.

5 kommentarer:

du vet vem ;) sa...

churchill måste du ha med! :) kolla typ de som kämpade för kvinnornas kamp i och med första världskriget, där fanns det säkert ngn bra

Anonym sa...

churchill har sagt hur mycket bra som helst, kända ord osv

karin. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
karin. sa...

ja, jag har funderat på churchill men jag kanske ska kolla upp det lite mer då :)

Maria sa...

Jag vet inte hur kända talare det ska vara, men pratar vi modern tid finns det ju flera kvinnor; Babben Larsson, Elizabeth Gummesson, Tina Thörner, Mia Törnblom... Annars har du ju Madelaine Albright, eller välj någon annan stor kvinnlig internationell/nationell politiker.