fredag 8 maj 2009

we will rise again,

Det är fredag kväll och jag sitter och förgyller den med musik från den alldeles fantastiska uppfinningen Spotify. Jag har insett att om man inte lyssnar klart på låtarna så slipper man all reklam. Fast med tanke på all den glädje som detta program ger så kanske man kan stå ut med lite commercial. Dagen som sådan var behaglig. Resursdag även idag, dock med en svenskalektion som vår lärare så snällt hade planerat in. Den var rätt så underhållande idag, och jag insåg att även pojkarna i klassen är rätt så trevliga människor.

Imorgon bär det av till Linköping och bortamatch. Ska bli jäkligt skoj faktiskt, jag hoppas på lite speltid också. Vi ska tydligen ha klassfest imorgon kväll, jag missar nog den tyvärr för vi kommer hem så sent. Lite tråkigt, men vafan. Man kan inte få allt här i livet. På söndag ska jag förhoppningsvis (!) träffa Mia! Vi har inte träffats på 9 veckor, så det ska bli helt underbart. Hon är mycket saknad.

Det har även ljusnat avsevärt på jobbfronten för min del! För några dagar sedan satt jag med världens ångest över att behöva vara pank hela sommaren, men nu har jag fått ett jobb garanterat, och på måndag ska jag på jobbintervju för drömjobbet på Borås Energi och Miljö. Så ja, livet leker!

Såhär på slutet vill jag slå ett slag för MGMT, ett band som har förgyllt mina dagar de senaste dagarna.

Ha det gött (för det tänker jag ha!)

3 kommentarer:

MR sa...

åh, så du sökte det där. lycka till =)

sophia J. Wennersten sa...

Nej för då kommer reklam ändå! :o

karin. sa...

haha, det gör det ändå alltså!