lördag 30 augusti 2008

ett tidsfördriv att dö för?

Gårdagen var trevlig men ganska händelsefattig. Det var sedan tidigt inplanerat att jag skulle umgås med min vän Lina. Innan det tog jag en fika med Jossan vilket var högst välbehövligt. När jag anlände till hemmet var även Fanny där vilket var en trevlig överraskning. Vi ägnade de kommande två timmarna till att fundera på vad vi skulle göra utan åt nå något slående resultat. Till slut kom vi fram till den fantastiska idén att åka ner till stan. Vad vi hade där att göra visste igen och vi gav upp efter en timme och begav oss tillbaka till hemmet. På bussen fick vi sällskap av alla 91:or. Väl på hemmet tittade vi på film, vi började som tio stycken men till slut var det bara jag, Lina och Ellen som låg utslängda i varsin soffa. Vad hände undrade vi?

Nu städar Lina och jag väntar på min mor som ska hämta mig om en halvtimme. Jag kanske borde agera bra vän och hjälpa till en aning känner jag. Ha det fint folk!

Inga kommentarer: