måndag 25 augusti 2008

i'm back in town

Så var även jag tillbaka i Sverige och till vardagen. Jag insåg precis att idag är min sista dag på sommarlovet, vi är ju lediga på måndagar numera. Jag är dock trött, vi landade på Landvetter runt 03.30 i morse efter att ha varit vakna i nästan ett dygn. Det ska då också tilläggas att vi varit med om Rhodos flygplats by night. Jag har nog aldrig varit med om ett sådant kaos, människor överallt verkligen och invånarna på denna ö har inte riktigt uppfattat begreppet effektivitet. Till slut efter mycket om och men kom vi på vårat plan. Mitt älskade fosterland hade då inte ändrat på sig, en vind slog emot mig när jag gick av planet och jag frös i hela kroppen. På hemvägen såg jag att det bara var 6 grader ute. Men jag ska inte klaga, jag som har fått en vecka i värmen. Rhodos har varit fint, väldigt varmt men fint. Vi hade nog inte under 35-36 dagar någon gång och om det inte blåser då så blir det väldigt hett. Körtelfebern var väl det enda som kunde tänkas dra ner njutningen av Rhodos en aning. Den har satt sina spår så ibland orkade inte min kropp med någon solning eller promenader i Gamla Stan utan det var raka vägen till hotellet som gällde i de fallen. Allra värsta var det sista dagen när vi hade dygnspasset framför oss, att vi dessutom blev av med rummet klockan tolv och var tvugna att slå ihjäl tio timmar var drygt. Men återigen, jag ska verkligen inte klaga. Jag och min mor har gjort så lite som möjligt. Dagsrutinerna har sett ganska likadana ut. Sol, mat, sol, dusch, hotell, mat, drinkar, hotell. Solbrännan har inte infunnit sig riktigt i år dock men jag är nöjd. Jag ville ha en vecka med sol och en chans att vila upp mig. Och det fick jag minsann.

Idag ska jag sysselsätta mig med lite småsaker. Jag ska bl a åka in till stan och hämta ut mitt körkort samt inhandla årets uppsättning av kollegieblock. En storstädning av mitt rum ligger också det högt upp på listan. Men först ska jag njuta av att äta frukost hemma i mitt kök igen.

Inga kommentarer: