torsdag 15 januari 2009

från tysk hårdrock till charles valentin,


Torsdag och en dag som började i moll men som under dagen har jobbat upp sig till dur. Det började med att jag inte gick upp förrän 35 min innan bussen gick = jag fick stressa som en galning. Första lektionen var engelska och om ni läste föregående inlägg så skolkade jag tisdagens lektion. Det fick jag verkligen sota för eftersom vi hade skrivning idag. Vi skulle göra en litteratur analys av en text och dessutom koppla det till postkolonialismen. Och hade jag gjort den läxan så att jag hade någon aning om vad det var? Nej. Alltsammans resulterade alltså i att jag kommer få ett fett ig. Jag förstår inte, engelska brukade vara min grej en gång i tiden. Vi hade sedan handledarmöte med Roger, vi fick beröm för våra loggböcker vilket kändes något upplyftande. Hade första lektionen i svenska c idag med, det verkar vara en rolig kurs. Under den följande håltimman tog jag och Linn en spontan fika. Dagens riktiga glädjeämne var ändå att jag fick mvg på min uppsats om meningen med livet. Jag vart otroligt glatt överraskad! Skoldagen avslutade med samhäll, vi pratade om kriget nere i Gaza hela lektionen, och tiden bara försvann. Ikväll har vi träning, det ska bli himla skoj. Nu ska jag sova en stund! Och idag bjuder jag på hårding-fotot. Jag vill ha tillbaka mitt hår som jag har där.

Inga kommentarer: