tisdag 6 januari 2009

smile like you mean it,

Varför kan jag aldrig göra färdigt något i tid? Nåja, jag har snart passerat tre-sidor-strecket med min filosofi i alla fall. Mitt mål är tre och en halv. Men jag är inget vidare på det här med att se problem och ifrågasätta. Hela dagen tänker jag viga åt studier minsann, så att jag är i form inför morgondagen. Det känns helt sjukt att vi börjar skolan imorgon. Dock bara tre dagar. Jag ser fram emot helgen också faktiskt. Jag ska bege mig till Osby som ligger någonstans söderut i landet, och spela fotbollsturnerning med några av riksfolket.

Jag hade tillsammans med min äldsta syster en riktigt friluftsdag igår. Först gick vi ut på en lång lång vinterpromenad där vi diskuterade världsliga saker såsom kost, träning, filosofi och politik. Efter att ha anlänt till Storgatan igen åt vi, sen gick vi upp till sjön och åkte skridskor. Jag måste säga att jag gick dit med ett ganska stort självförtroende, jag ville minnas att jag var ganska bra på det där med skridskor. Mja, fel hade jag i alla fall. Det var allt annat än stabilt. Men kul var det! Jag ställde klockan på 01.15 i natt eftersom jag skulle titta på JVM-finalen. Jag orkade dock bara en period innan jag somnade igen. De förlorade hörde jag...

Måste bara återigen nämna ett fantastiskt band - The Killers.
Det är så man får ont i magen.
Snart kommer Mio hem!
Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy för plugg =/
Härligt med vinterpromenad men var det inte väldigtväldigt kallt? :P
Och ja, The Killers är BRA,Mycket bra :)
Och äntligen börjar Mia dra sig hemåt, hejaheja :D
Kram!

karin. sa...

eller hur, det kommer bli så sjukt stressigt fram till påsk nu med...
haha nej, inte om man har massa kläder på sig :D
visst är dom!
eller hur, heja!