tisdag 10 februari 2009

the dentist,

Jag sitter här hemma, med tandvärk. Det hela började igår när jag fick ett sms från folktandvården som upplyste om att jag inte skulle glömma att jag hade tid idag. Det var nog tur att jag fick det där sms:et för jag hade glömt bort det. Nåja, tandläkaren imorgon programmerade jag in i min hjärna och tänkte inte mer på det.

Så när jag väl sitter inne hos tandläkaren idag frågar hon glatt:

"Vill du ha bedövning?".
Jag rycker med ens till när hon säger bedövning
"Pratar du med mig?", frågar jag.
"Ja, precis!", säger tandläkaren
"Eh... vad är det ni ska göra", stammar jag fram.
"Vi ska borra ett hål du har i din högra underkäke".

Varför upplyste ingen mig om att det var borrning på schemat? Om de ändå gör sig mödan att skicka sms till sina besökare så kan man väl ta med sådana väsentligheter. Nu gick det visserligen relativt smärtfritt, men det är inte riktigt schysst att bara komma med sånt helt oförvarnat. Speciellt inte eftersom detta råkade vara första gången jag hade hål i mina tänder. Nej, det här tycker jag inte om.

Inga kommentarer: