fredag 13 februari 2009

tankar inför hjärtedagen,

Jag tittade precis på klockan och såg att den var halv två. Halv två?! När hann klockan blir så mycket. Nåja, jag har i alla fall vikit all tvätt idag så jag är nöjd. Jag läste tidningen i morse där de skrev om att vinterkräksjukan är värre än någonsin i år. Jag funderar över varför man väljer att skriva sådant. Det är ju inte direkt så att man kommer motverka den bara för att man skriver om den. Istället skrämmer man upp alla oss arma människor som inte har drabbats, som någon slags hämnd bara för att vi är friska. Nej, det där förstår jag mig inte på. Samtidigt som jag tittade på klockan såg jag att det är fredagen den trettonde idag. Och imorgon är det alla-hjärtans-dag. Därför tänkte jag dela med mig med några av mina tankar inför denna hjärtliga dag.

I mina ögon är alla-hjärtans-dag inte mer än ett stort kommersiellt jippo som vi svenskar har stulit från amerikanerna (som allt annat). Det är alltså dagen då alla affärer gnuggar sina händer och satsar sina pengar på reklam för att ge alla stackars kära människor dåligt samvete om de inte inhandlar något till sin käraste. Dessutom, tänk på alla som är singlar? Det är ganska uppenbart att dagen riktar sig till par, så när ska man inför alla-singlars-dag? En kompis kom med det förslaget häromdagen och ju mer jag funderade, desto mer insåg jag att hon hade rätt.

Så med detta sagt vill jag ändå önska alla er lyckliga par en trevlig kväll, personligen ska jag tillbringa den i goda vänners lag!

Inga kommentarer: