söndag 22 februari 2009

finns det svenskt kaffe på hotellet,

Då var man hemkommen efter en mycket fin helg i Malmö. Vi spenderade ungefär tre dagar i den skånska staden och sysselsatte oss med att shoppa, äta god mat och dricka öl. Jag som inte planerade att inhandla något lyckades nog nästan ta hem priset för det motsatta vilket har resulterat i att jag ligger runt 1000 kronor back (om ens det, jag får hoppas på en givmild mor). Resan inbringade även nya upptäckter och lärdomar, t.ex:
- Trevliga skåningar pratar världens goaste dialekt, otrevliga skåningar pratar världens fulaste dialekt
- Man skall inte gå in på en bar och högt och ljudligt fråga vad det är för idioter som står utanför och blockerar dörren. Det resulterar i onda blickar.
- Läder och skinn kommer båda två från djur
- Rubiks kub är en väldigt stimulerande sysselsättning (dock enerverande)
- Medtag öronproppar om man skulle råka dela rum med en högljudd syster (vilket jag gjorde)
- Hotellfrukost är verkligen det bästa som finns

Jag hoppas att dessa råd och tips kan vara till lärdom även för er läsare.
På återseende.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter helt underbart! Och hotell, som jag älskar hotell... :)

Anonym sa...

Punkt nummer två är något som jag aldrig skulle göra, sånt händer bara dig, haha ;)
Men ja, hotellfrukost är det bästa som finns! Det borde man fan äta varje dag :)