tisdag 22 juli 2008

den här stan är som ett pålagt skratt

Dagen idag kan sammanfattas ganska snabbt i två huvudsakliga punkter. Den första är ett besök hos farbror doktorn (eller fröken doktorn som det visade sig vara) för att se om vår teori om en halsfluss stämde. Det visade sig att den inte gjorde det utan jag fick istället ett glatt leende och diagnosen "ett litet virus" och att halstabletter och ibumetin eventuellt skulle påskynda tillfrisknandet. Hon avslutade också besöket med den klassiska meningen, "om det inte blir bättre får du höra av dig igen". Det känns som att det ingår i deras anställningsavtal att framföra den meningen till varje patient, helst med ett framtvingat leende. Jag var smått irriterad när jag kom hem men man får väl vara glad så länge man slipper penicillin. Den andra aktiviteten jag ägnat mig åt under dagen är faktiskt att läsa. Som jag tidigare nämnt har jag börjat sysselsätta mig åt svensk litteratur och vad annat kan jag säga än att jag är fast. Man kan helt enkelt inte sluta läsa för att den är så jävla bra rent ut sagt. Män som hatar kvinnor, Stieg Larsson. Läs den om du får tid över. Du lär inte bli missnöjd.

Jag börjar bli väldigt sugen på att köpa en egen dator, det hade varit himla fint. Synd bara att lönen som anlände till mitt konto häromdagen var avsevärt mindre än väntat vilket innebär att det mesta kommer spenderas på Rhodos. Inte bra, inte bra. Vi får väl se hur det blir med det här. Ett långsiktigt sparande kanske är aktuellt? Klyschan "den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge" har vi ju alla hört förut.

Jag funderar på om jag ska ta en promenad, jag har ju som sagt bara "ett litet virus".

Inga kommentarer: