onsdag 23 juli 2008

i don't wanna know, i don't wanna know, i don't wanna know

Allting känns så fruktansvärt meningslöst. Som om all luft har gått ur en och man verkligen inte har ork till någonting. Jag trodde aldrig riktigt på läkaren igår när hon påstod att det var ett litet virus, för det kändes inte som det. För om man har ett litet virus så brukar det bli antingen bättre eller sämre efter några dagar och man har inte konstant feber. Dessutom brukar man inte ha svullna körtlar på halsen och i nacken om man har ett litet virus. Vi tog saken i egna händer och ringde till sjukhuset i Borås. Mycket riktigt. Körtelfeber verkar det som att jag har fått. Det enda man kan göra är att vila tills det är över. Det kan ta en vecka, det kan ta flera månader. Den här sommaren skulle bli hur bra som helst, jag hade så mycket planer och så höga förväntningar. Jag kanske låter gnällig, men det är här är fan inte rättvist. Jag är verkligen ledsen. Senast jag var så här ledsen var i vintras och det säger nog en hel del. Och jag som har skrivit att jag inte är typen som deppar ner mig. Bullshit. För nu orkar jag fan inte hålla humöret uppe längre.

Läser du det här kanske det låter som att jag vill att alla ska tycka så jävla synd om mig. Men tyck det då, för du förstår inte ändå.

låt mig spricka sönder.

4 kommentarer:

Anonym sa...

(men du har inte) gjort nåt så dåligt igen.
Krya på dig, körtelfebern kan ta sig i asset. Tro inte att du slipper undan beckmaratonet bara för det här! Nänä, så lätt ger jag mig inte. Se till o ring mig om du får huset för dig själv! Jag vill föresten komma o hälsa på dig någon dag :) För bara för att man har körtelfeber ska man inte behöva vara ensam. Smittar det?

Anonym sa...

Din lilla stackare Karin! Jag tycker synd om dig, oavsett om du vill det eller inte för det här lät inte roligt.. Får hoppas att det tar en vecka att bli snarare än månader. Hoppas, hoppas! Jag ska skicka bli-frisk-tankar till dig, kanske hjälper lite i alla fall :) Krya på dig!

Anonym sa...

körtelfeber suger! jag vet massa som har haft det inom basketen och det kan ta ett tag att bli frisk :/ men du får kämpa och remember att jag finns här :) krya på dig!

Anonym sa...

hej. hur lång tid tog det för dig att bli frisk? jag har också precis fått veta att jag också har det där lilla jävla skitviruset som man verkligen mår piss av. man mår så dåligt fysiskt att det t.o.m. går över på psyket. JAG HATAR DET!
det är ju sjukt att det inte finns något botemedel mot ett "litet" virus när man typ kan bota cancer t.o.m nuförtiden. det känns lite overkligt på ngt sätt. - jag ska fan ta och bli forskare och hitta ett botemedel för INGEN ska fan behöva må såhär pissigt! och jag ska inte ge mig i första taget :P
hur långvarig var din körtelfeber, innan du blev frisk alltså?
hoppas att du mår fint nu iaf!