lördag 19 juli 2008

män som hatar kvinnor

Jag hade inga förväntningar på gårdagens bio vi besökte. Det var Mamma Mia som gällde och jag såg den (lite komiskt) med mamma, Mia och Elin. Den var hur som helst grym. Jag skrattade och skrattade (vår bänkrad hördes nog mest i hela salongen.) Dessutom var det så mäktigt att några av världens största skådisar gör en film för att hylla två svenskar. Det är stort och väl värt att fälla en tår för.

Idag inleddes alltså mitt sommarlov. Jag tog en lång sovmorgon till halv elva, mycket lång för att vara jag. Under dagen har jag gjort så lite som möjligt, det vill säga läst en bok. Jo, under kan ske. Även jag har fastnat i böckernas värld och jag är helt fast i en bok av Stieg Larsson. Ryktet säger att Mia ska komma hit och sällskapa mig genom aftonen då jag är själv hemma men jag har dock inte hört något från den damen. Vi får väl se helt enkelt, hon var ute igår så vad kan jag begära av stackaren. Ha det fint folk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha lite komiskt. jag får nog ta och se denna omtalade film :)
ryktena stämmer! jag kom, jag såg, jag segrade. okej, fråga mig inte varför jag skrev så, jag är varm. ett jävla element är jag!

karin. sa...

haha, det tycker jag att du ska höra :) underbart. haha, du har gnällt över det hela dagen! du har nog feber mia...