tisdag 15 juli 2008

grannar på norrmalm

När jag vaknade i morse mådde jag väldigt skumt. Jag kände mig helt uppsvälld och jag skakade för att jag frös så. Samtidigt var jag helt sjukt trött men jag tänkte att allt detta måste bero på att det var morgon. Så jag tog mig upp ur sängen och började göra mig i ordning men det blev inte bättre. En kvart innan bussen gick bestämde jag mig för att avvakta och ta en senare buss för att se om det blev bättre. Det blev det inte, utan jag fick stanna hemma från jobbet idag och har legat helt utslagen i sängen hela dagen. Jag vet inte vad det är, för jag har ingen feber och är inte förkyld utan jag är bara helt matt i kroppen, jag får hjärtklappning så fort jag ska göra något och det känns som att jag skulle kunna sova i en vecka minst. Lite läskigt måste jag säga, jag har aldrig känt av det här innan.

Men jag lämnar det tråkiga ämnet nu och blickar mot ett roligare sådant. Eller ja, det kan ju diskuteras visserligen. Det pågår flyttning i vår familj, det är min yngsta storasyster som nu ska lämna boet och flytta till staden. Känns lite sorgligt tycker jag, hon har ju alltid bott hemma hos mig liksom men jag får väl inse att även hon har blivit stor. (tantpoäng på den meningen?). Hursomhelst så har Elin med stor hjälp av mor, pojkvän och mormor hållit på och tapetserat och dylikt under några veckor nu. Igår blev det äntligen klart så nu är det bara att börja flytta. Det känns som sagt lite konsigt för mig, att båda min systrar snart kommer att vara borta och jag ensam får slåss med mor och far. Men det ska nog lösa sig. Nu har jag ju två ställen att sova på efter en sen kväll på krogen...

I alla fall ett tag för även min äldsta syster håller på att flytta. Hon ska dock flytta ifrån sin nuvarande lägenhet på Norrmalm. Mia och hennes sambo håller på med ett renoveringsprojekt av ett hus i Sandared dit de ska flytta inom de närmaste månaderna. Jag tror i alla fall att det är såhär läget ser ut. Jaha, vad ska jag hitta på undrar jag då? Jag får väl möblera om lite i mitt rum så att det blir någon flytt även för mig. Så det så.

Håll i hatten, fem fingrar på patten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer nog bli lite tomt va...
Man blir väll van vid att ha folk hela tiden på nått sätt, men det blir säkert bra...
Sen kan det va så att du har nått form av virus, men det brukar försvinna ganska snabbt bara man sover mycket...Juan

Anonym sa...

HAHA jag gillar att du tog med avslutningarna ;)