söndag 2 november 2008

and when the rain begins to fall,

Nostalgi! Efter vår släktmiddag igår (mycket trevligt för övrigt) åkte jag med Elin och Sebastian för att titta på Bond. I Elins lägenhet fyndade jag då tre styckna cd-skivor som det stod mitt namn på. Skivor som jag hade bränt under min period i åttan, jag vill minnas att jag faktiskt letat efter dessa någon gång. När jag så satte igång dessa i cd-spelaren kom en helt storm med nostalgi över mig. All denna dåliga hemmagjorda techno jag febrilt lyssnade på, alla gamla dåliga ballader jag lyssnade på när livet kändes hårt blandat med Melodifestivalen. Ojoj, jag skrattade gott vid tanken på dessa tider. Men ändå, högstadietiden var rätt fin ändå, inte alls lika ångestfylld och stressig som den atmosfär jag lever i nu. Nej nej, där gick man till skolan med Mackan varje dag, blev omkörd av den mintgröna Fiat Punton varje morgon, slappade sig igenom lektionerna och mådde allmänt bra. Ibland önskar man att livet var lite mer som en cd-skiva.

5 kommentarer:

Anonym sa...

HA! känner igen mig en smula. Förutom schlager dock...

karin. sa...

haha, visst är det härligt :D

Anonym sa...

Gymnasiet är nog både den bästa och värsta perioden i livet. Ständiga läxor, konstant trötthet och underbara händelser ;)

Anonym sa...

haha, minns jag rätt, om jag minns ngn konstig remix med smurfarna på finska? (A)

karin. sa...

haha, du minns alldeles rätt ;) det var ett läger i larv har jag för mig...