tisdag 18 november 2008

bra låt?

Jag har igång shufflen på min dator. Så kommer en låt på och jag tänker, 'fan, det här var ju bra, vad kan det vara för band?'. Om det då är ett band som inte anses vara så himla bra eller inne så är låten helt plötsligt väldigt dålig. Varför är det så undrar jag? Jag tror att det i grund och botten handlar om att man (läs jag) är så angelägen om att vara som alla andra hela tiden och livrädd för att ibland, kanske någon gång faktiskt vara sig själv till 100%. Som nu till exempel, fick jag igång How Long med Hinder, ni vet dom där som gjorde Lips of an angel för en herrans massa år sen (Eller okej, tre. Jag googlade). Men idag ska jag stå på mig, jag tänker då rakt inte byta låt. Jag ska minsann lyssna en gång till jag.

3 kommentarer:

sophia J. Wennersten sa...

Så himla sant!
fast visserligen är lips of an angel bra och jag lyssnar än på den ;)

Anonym sa...

annars så kan man ju vägra lyssna på musik andra lyssnar på...

karin. sa...

haha, den är bra ja ;) och det är okej ^^

nja, en del musik som andra lyssnar på är ju bra :)