onsdag 12 november 2008

och jag tänkte att det här är bra,

Nationella idag var ju spännande. Efter typ två timmar började jag känna mig klar men jag satt dock ända till elva. Jag gillar egentligen inte när man får för mycket tid. Då hinner man läsa igenom allt och upptäcka massa man vill ändra, man ska sätta sig ner och skriva allt på impuls och sen lämna in. Jag känner mig inte jättenöjd måste jag säga, jag fick inte till det riktigt. Men men, nu är det gjort i alla fall. Ca 11.35 kom jag hem från skolan, helt genomblöt eftersom det skulle ösregna just den lilla stunden när jag gick ner till bussen. Jenny kom hit en stund för att plugga religion. Hon berättade en mycket underhållande historia om hur hon hade missat min hållplats eftersom hon hade lyckats fastna med foten på bussen på nåt konstigt sätt och fick därför åka med bussen runt. Det lät som en usel bortförklaring till en sen ankomst men ja, den damen lyckas med det mesta. Ja, jag tyckte i alla fall att det var en glädjehöjare i våran annars väldigt trista vardag. Nej! Nu blir det mera religion.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag missade min hållplats igår för att reflexen trillade av strax innan jag skulle av bussen. När jag skulle ta upp den lita smidigt slog jag huvudet i sätet framför.

Anonym sa...

Hahaha :D Jag tycker det var en charmig sen ankomst,haha :D Och oväntad :P

karin. sa...

kära syster, du lyckas då med allt.

haha visst var det! den ska jag dra om jag kommer försent någon gång :)

Anonym sa...

haha men sådant kan nog hända, tror jag :) jag har aldrig varit med om nåt sånt, men det är möjligt, haha :)

Anonym sa...

Även om det är tantvarning på morsan så kommer jag ihåg känslan när man skulle lämna i provet. Hade man fattat nåt rätt egentligen? Jag tror SÄÄÄÄKERT att det gick bra.
Love you, gumman!

Kram från mamma borta i Seoul.