tisdag 18 november 2008

meningen med livet?

Tisdag förmiddag och filosofilektion. Vi skriver inlämningar på frågeställningen om vad som är meningen med livet. Kanske inte den mest uppmuntrande inlämningen att skriva. Personligen tycker jag att det är väldigt jobbigt, speciellt eftersom jag låg vaken halva natten och funderade på just detta. Nåja, det är väl lika bra att skriva färdigt skiten.

För övrigt är idag en dålig dag. Mest med tanke på att jag blev anfallen av en stormvind blandad med regn så fort jag gick utanför dörren i morse. Att mina skor sedan läckte in typ tre liter vatten på vägen upp till skolan gjorde knappast saken bättre, och som pricken över i:et kom jag försent till min första lektion. Det är sådana här dagar som man verkligen funderar, vad fan är meningen med livet?

2 kommentarer:

LisaLind sa...

jag vill då säga som min far, meningen med livet är att må bra! he, men då kan man även fråga sig, om man inte mår bra finns det då ingen mening med att leva? Jo, då gäller det att sträva efter att må bra.

karin. sa...

det var sannerligen kloka ord från en säkerligen lika klok man. :)