lördag 23 februari 2008

jag skjuter allting framför mig

Igår kväll var en sån där kväll när ingenting går som man hade tänkt sig. Vi skulle titta på Linas spelning på Bäckäng, något som jag hade sett fram emot hela veckan. Vad vi inte hade räknat med är att det helt plötsligt skulle bli storm vilket gjorde att hela min familj avrådde oss från att åka in till stan. Dum som jag är lyssnar jag på vad min överbeskyddande familj säger och vi stannar hemma i Dalsjöfors. Detta blev inte våra kära vänner som vi skulle gå på spelningen så speciellt glada över. Det visade sig sedan att det inte blåste alls lika mycket inne stan som det gjorde ute på landet där jag bor.

Idag är en såndär riktig tråk-dag. Det kommer tillbringas framför datorn då jag måste skriva en uppsats om förintelsen. Eftersom jag var sjuk hela den veckan vi gick igenom förintelsen är jag sådär påläst på just detta ämnet. Förintelsen få se nu, hmm det var en massa judar som dog. Det är ungefär så bred min kunskap är. Det är väldigt synd att jag kan så lite, för jag tror att det hade varit väldigt intressant om man hade kunnat lite mer. Well, let's get started.

5 kommentarer:

Elin Ternander sa...

din familj är bara rädd om dig, för att du är så liten :)

karin. sa...

tss, jag är biffen.

Elin Ternander sa...

höhö just det ja.

Anonym sa...

hörrdu tänk på att din "överbeskyddande familj" läser din blogg.. Dessutom, om de är riktiga vänner så förstår de...

eriksalmonson sa...

Det mesta är dåligt med Dalsjöfors - t.o.m. blåsten är värre här ute. Så pass illa är det.