lördag 16 februari 2008

Jag vill ha dig, du är min du är bara min

Det har minst sagt hänt mycket trevligheter sedan senaste inlägget. Jag börjar med torsdagen då det alltså äntligen var dags, all min väntan var över och jag Elin satte oss klockan 12.03 på tåget till Trollhättan. Vi anlände på önskad ort ca halv tre och vi spenderade tiden till klockan fem, då min mosters sambo skulle hämta oss, med att gå runt i nåt köpcenter. Det blev inte mycket inhandlat förutom en tandborste för 23 kronor eftersom jag glömt min hemma. Klockan fem begav vi oss alltså till min moster där vi hade sista uppladdningen genom att lyssna på Vapen & Ammunition och Du & Jag Döden.

Men vid halv sju var det dags. Äntligen och det var med lätta steg vi tog oss ut i bilen på väg mot Älvshögsborg. Först ut på scenen var förbandet, Familjen hette de, och jag har inte riktigt bestämt mig ännu för om jag vill kalla oljudet de förde för musik. Det var antagligen det sämsta jag har hört. Desto ljuvare musik blev det när Kent steg upp på scenen och ljublet steg. Jag totalt dog och det var så mäktigt. Vi hade inte de bästa platserna dock. Men det var helt bäst och jag och Elin var mer än lyckliga efter konserten.

Måste man klaga på något så var jag mäkta besviken över att de inte spelade fler låtar från Hagnesta Hill, eftersom det är våran favoritplatta. Jag hade väntat mig Kevlarsjäl eftersom de hade spelat den i Linköping veckan innan, men icke. Här är i alla fall spelningslistan.

1. Vy från ett luftslott
2. Max 500
3. Socker
4. Revolt III
5. Palace & Main
6. En timme, en minut
7. Columbus
8. Romeo återvänder ensam
9. LSD, någon?
10. Generation Ex
11. Den döda vinkeln
12. Music non stop
13. Kärleken väntar
14. Ingenting
15. Om du var här
16. Dom andra
-------------------------------
17. Berlin
18. Vinter02
19. 747
--------------------------
20. Mannen i den vita hatten (16 år senare)


På fredagen begav vi oss mot Borås och det första vi gjorde var att äta thai med Annie och Elins mamma som var helt bäst och bjöd oss. Dagen spenderades i hemmet och Elin kom och hängde med mig på kvällen sen. En väldigt bra dag det med.

1 kommentar:

Elin Ternander sa...

du är så berättarn.
haha men låtlistan såg mycket bättre ut när du hade skrivit den så :p