måndag 11 februari 2008

Måndag

Måndag igen. Skönt tycker säkert det flesta ungdomar eftersom de har lov. Min dag började dock mindre komfortabelt med att klockan ringde klockan kvart i sex. Tjugo över sju började min körlektion och direkt efter den skulle jag jobba till klockan fyra. Fast jag ska inte klaga, jag vet att det finns många som skulle gjort mycket för att ha mitt jobb.

Jag hade tänkt att plugga hela kvällen och kunna känna mig sådär duktig när jag äntligen lagt mig i sängen för att sova. Men istället för att febrilt lära mig nya termer i företagsekonomi fastnade jag här hela kvällen och jag känner mig allt annat än duktig och min ångest över skolan växer mer och mer. Visst är livet underbart. Men för en gångs skull ska jag inte klaga, det är min egen dåliga självdiciplin som orsakat det hela.

Jag ska åka med nån kille på jobbet imorgon och göra nån provning i Floda (vart fan ligger det?). Nåja, det kan bli intressant. Man ska inte klaga om man tjänar pengar på att sitta i en bil halva dagen och inte göra något.

Jag har det jävligt bra ändå. Jag funderade över det när jag satt på bussen till stan i morse och ju mer jag funderade desto mer insåg jag hur grymt bra jag har det. Det är fan oförskämt att gnälla så mycket som jag gör. Så från och med nu ska jag sluta med det. Eller i alla fall försöka. Jag menar, vem orkar lyssna på det och jag blir inte direkt peppe av det.

1 kommentar:

Elin Ternander sa...

höhö. vadå alla blir väl peppe av gnäll.