onsdag 20 februari 2008

visst är livet underbart

Så vad den länge fruktade skoldagen över, jag överlevde trots allt. Med ett hyfsat resultat. Jag sitter just nu och laddar upp och samlar energi till att ta tag i min kära samhällsuppsats som ska vara inlämnad i övermorgon. Hm.

Om man pratar med en person som tagit studenten för flera år sedan säger 9 av 10 att man verkligen ska njuta av gymnasietiden, det är den bästa i livet. När jag hör dem säga så blir jag deprimerad, skulle det här vara njutining? Att sitta hemma varje kväll med panik och ångest över allt som ska hinna göras. Folk menar alltså att allting blir värre efter studenten och man får börja jobba. Om så är fallet så har jag inte ljusa förhoppningar på livet. Jag tror att min gnälliga sida har vaknat till liv igen.

2 kommentarer:

Elin Ternander sa...

ellerhur, om det här är den bästa tiden i livet ser det inte så ljust ut i fortsättningen.

karin. sa...

verkligen ej. jag blir förbryllad.