måndag 28 april 2008

and tell the girls I'm back in town

Dagen och veckan inleddes med ett nationellt prov i engelska. Det blir högst intressant att se resultatet av min uppsats, jag kommer inte hoppas på för mycket kan jag säga. Eftersom vi inte hade någon lektion efteråt hade vi håltimme i tre timmar. Linn, Hanna, Lisa och jag tog då tillfället i akt att avnjuta solen i stadsparken tillsammans med latte och scones från Espresso house. Jag och Linn tog även svängen förbi Teknis för att kika lite på kortegebygget som för tillfället mest bestod av ett hav med plastpinnar av något slag. Jag hängde även med Mia en stund i stan innan det var dags att bege sig till Bäckäng för historialektion.



Jag tänkte också lite snabbt summera helgen. Den var mycket händelserik och innehöll det ena och det andra. Fredagkvällen var trevlig, den spenderades först på hemmet, sedan vid Teknis och sist återigen på hemmet. Men det var en trevlig afton och humöret var på topp. På topp var dock inte mitt huvud morgonen därpå men det bättrade sig. Dagen spenderades mestadels framför datorn och på kvällen begav jag mig till stan för att träffa Mia och lite annat folk. Igår spelade vi match, seriepremiär för u-laget. Vi spelade oavgjort 1-1 vilket var helt klart godkänt eftersom de vi mötte åkte ur div 2 förra året. Och fy vilken ful avslutning det blev på det här inlägget.

Inga kommentarer: