onsdag 2 april 2008

varför är man alltid en jävla nybörjare på sånt här?

Det fina vädret från igår verkade vara en engångsföreteelse för när jag vaknade upp idag klockan 06.30 och såg ut genom fönstret skådade min blick en grå himmel och vattenpölar som redan höll på att bli större. Mindre bra start på dagen alltså. Jag hade sedan dubbel körlektion, det var desto roligare. Jag bokade min körningskontroll eller nåt idag, det är typ som en liten uppkörning efter vad jag förstod. Sedan hände det inte mycket spännande i skolan idag. Kvällen kommer spenderas till att plugga då morgondagen bjuder på en uppsatsskrivning, en inlämning och ett läxförhör.

Jag funderar på om jag ska börja ta avstånd från msn och övriga internetsidor som tar upp alldeles för mycket onödig tid, tid som jag bör lägga på mitt skolarbete istället. Det känns som att det har gått för långt när man väljer att göra listor på bilddagboken istället för att försöka lära sig alla konflikter under Kalla kriget. Dit har jag kommit nu och det är inte bra. Därför borde det vara det enda rätta, att helt enkelt lägga ner det för en tid för att avvänja sig. Jag ska fundera vidare på det här.

Ett nytt musikfynd har gjorts de senaste dygnen. Denna gången är det Lisa Andersson som ligger bakom upptäckten. Det gäller artisten Kate Nash som har förgyllt mina två senaste kvällar och kommer så göra även ikväll. Mouthwash och Foundations hör till de absoluta favoriterna. Sjukt bra, sjukt bra.

Varje Litet Steg - Lasse Lindh

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast sen handlar det ju om prioriteringar också. Det kanske är värt att skita lite i skolan ibland. Det kanske är rätt viktigt hur man mår just i detta nu eftersom det är allt man har.

Puss på dig söt.

Elin Ternander sa...

bilddagboken är ju ganska värt ändå :)