torsdag 24 april 2008

en skymt av solen doft av vår

Jag hade inte laddat speciellt mycket för min körlektion, tänkte att det var väl bara en vanlig lektion som alla andra. Det var det tydligen inte, den skulle vara i två timmar och vi var fyra stycken som skulle åka iväg och köra. Men det gick bra i alla fall. Såpabandyn blev en besvikelse då vi förlorade matchen stort. Då åkte jag hem.

Ikväll var det träning, den var grymt kul måste jag säga. Och det gick typ ganska bra också. Så nu sitter jag här som så många gånger förr och försöker skriva klar en inlämning tills imorgon. Det går sådär. Jag förstår inte vad det är som är så svårt egentligen, det är ju bara att skriva den så blir man klar till slut. Men nej, diverse hemsidor och mängder av försök att slå mitt gamla rekord på harpan (52 sek) är naturligtvis mycket mer intressant.

Imorgon är det fredag och sista dagen på Kulturveckan. Den har varit bra, mycket tack vare vädret. Jag har inte pluggat hälften så mycket som jag borde ha gjort så kommande vecka kommer vara fylld med härlig stress och ångest. Jag längtar. Men helgen ser ut att bli trevlig i alla fall, det får duga som någon slags tröst.

Inga kommentarer: