tisdag 15 april 2008

on the other side of my sofa

Dagen började på sämsta tänkbara sätt, jag försov mig. Vanligtvis när man försover sig kanske det handlar om en halvtimme max men nej, idag var det en och en halv timme som jag försov mig. Men dryga halvtimmen senare sprang jag till bussen men rufsigt hår och hunger efter den uteblivna frukosten. Det kom folk från ungdomsmottagningen och informerade vår kära klass idag. Sedan hade jag ett mycket ovälkommet kursprov i franska och eftersom jag var sjuk i fredags och missade läsdelen trodde jag att jag skulle slippa det och skulle kunna koncentrera mig på dagens prov, nämligen hörförståelsen. Men eftersom jag inte hör lika bra som vanligt folk så skulle jag göra mitt prov enskilt och på en annan tid, alltså INTE idag. Då tyckte min lärare att det passa ypperligt för mig att göra läsdelen idag istället. Fan tänkte jag, men ville inte visa detta för min lärare utan tog glatt emot provet och satte mig längst bak i klassrummet. Det gick mindre bra kan jag meddela. Idag skulle vi dessutom visa upp våra fina danser vi gjort på idrotten, det blev ett spännande resultat. Men kul hade vi. Efter skolan träffade jag Tina, det var mycket trevligt. Tack för det.

Det pratas mycket om hur många som ska åka till Hultsfred och jag känner mig väldigt sugen på att åka dit just nu, speciellt eftersom folk har frågat om jag vill åka med. Så, jag ska ta mig en funderare över det här. Det hade ju varit grymt fint alltså.

Jag har prov imorgon och har inte börjat plugga. Jag kanske ska göra det.

Sofa Song - The Kooks

Inga kommentarer: