söndag 6 april 2008

oh no you're not sorry, no you're not

Igår vad en händelserik dag. Den inleddes med en tur till Jönköping för en fotbollsmatch mot Husqvarna eller hur man nu stavar. Vi spelade verkligen inte bra men vi vann i alla fall matchen med 3-1 och jag var faktiskt nöjd med min insats. Det var kul att spela, längesedan jag kände så. Jag fick spela på en ny position, forward, men det gick bra ändå. På kvällen begav jag mig till Jossan för lite förfest och umgänge med människor. Det var faktiskt ganska trevligt tycker jag. Vid klockan tio åkte vi in till stan, jag, Jossan, Elin och Sofia skulle gå ut hade vi planerat. Övriga människor försvann till olika platser. Väl inne i stan träffade jag, Mia och Elin på poliser som var väldigt intresserade av vad vi hade i våra väskor samt att sedan snällt ta hand om detta åt oss. Och det var inte tomglasen de var intresserade av. Efter många om och men tillbringades kvällen i alla fall till slut på Swing. När jag sedan anlände till min bostad ca kl 03.30 var jag trött. Krogen är väldigt överskattat tycker jag.

Idag skulle vi stå parkeringsvakter på Hem- och trädgårdsmässan på Åhaga. Med tanke på min sömnbrist och gårdagens aktiviteter var jag allt annat än pigg när jag vaknade i morse och när jag såg ut genom fönstret och såg att hade snöat under de sex timmarna jag hade sovit gjorde att mitt humör sjönk till botten. Den gråa himlen och regnet som sakta smälte snön gjorde inte saken bättre. Att stå och vifta med en flagga åt bilar i regn var inte vad jag helst önskade. Jag hade hellre legat kvar i sängen i några timmar till. Nåja, väl vid Åhaga placerades jag och Jossan på en lerig fotbollsplan. Hur man än gjorde så blev folk sura på en och struntade totalt i mina hänvisningar, nej de skulle fan in på den parkeringen även om det var meningslöst eftersom det var fullt. Jaja, men jag överlevde och väl hemma sov jag. Så nu sitter jag här och skriver loggbok. Suck och stön, den här veckan blir jobbig.

Jag vill än en gång hylla Kent, de finns alltid där för mig när jag behöver dem. Tack.

Socker - Kent

1 kommentar:

Elin Ternander sa...

jag tror inte du är sorry heller.