onsdag 9 april 2008

det gör ont att veta men lika ont att undra

Sovmorgon till elva idag, mycket skönt att för en gångs skull sova längre än sju timmar på en natt. Jag är en såndär människa som är mycket beroende av sömn. Vi var på rättegång med rättskunskapen idag, handlade om grovt rattfylleri. Jag tyckte synd om honom. Sen var det svenska på schemat och efter det begav jag mig till frisören. Ja, det var ungefär det som hände i mitt liv idag.

Vi ska på Håkans konsert på lördag, det ska nog bli trevligt. Jag är dock inte speciellt pepp eftersom jag typ inte har lyssnat på hans nya platta. Jag vet inte varför men jag tröttnar efter en låt känns det som. Men man får väl ge den en chans. Så nu ska jag lyssna på den dygnet runt tills lördag så att jag ändrar uppfattning och i alla fall kan hänga med lite på nån låt.

Imorgon har jag kursprov i franska, skrivdelen. Jag borde verkligen engagera mig eftersom jag typ riskerar ig i franska. Men jag skiter faktiskt totalt i det, jag avskyr språket. Det var kul i högstadiet, innan alla konstiga verbformer och skit skulle blanda sig i. Enda anlednigen till att jag vill bli godkänd är för att det ser snyggt ut i betygen. Well, vi får se hur det går, jag ska göra mitt bästa. (franska är det enda ämnet som jag struntar i så att ni inte tror att jag är en såndär oengagerad jävel som skiter i skolan och min framtid.)


Alltså, vädret. Vad händer?

Försent För Edelweiss - Håkan Hellström

Inga kommentarer: