måndag 7 april 2008

yeah, intelligent input, darlin'

Vecka 15 innebär Demokrativeckan på Bäckäng. Därför inleddes veckan med gemensam samling i aulan kl 8.30 där vår kära gymnasiechef PAF höll nåt tal i en halvtimme. Strax efter honom entrade Janne Josefsson scenen, det var ganska coolt faktiskt. Jag hann dock inte se klart hela föreläsningen eftersom jag skulle vara på sjukhuset halv elva. Det var mindre upplyftande. Min läkare menar på att det enda sättet att ta reda på om jag har den sjukdomen som han tror att jag har är att jag ska äta nåt speciellt slags havre två gånger om dagen i tre månader. Jag menar, hur sjukt låter det inte. Att han sedan tillade att man lätt kan gå upp i vikt av detta livsmedel gjorde mig mindre pepp. Hoppas inte att det bara är jag som tycker att det låter helt stört. Ne, det här tänker jag fundera över. Jag kände mig som ett offer för dolda kameran när han lade fram förslaget. Det kändes som att hela dagen gick i slow-motion och alla var allmänt sega och nere. Nåja, sådana dagar har man ibland. Vi tränade på kvällen, i Sexdrega av alla ställen. Men det var kul med grästräning, den första för i år. Och vädret var typ bäst.

Klåparen - Kent

1 kommentar:

Maria sa...

förresten, jag är kompis med PAF´s fru!!