tisdag 23 december 2008

dan före dopparedan,

Idag är det jultstökdagen. Det är dagen när vi ska sätta upp våran gamla plastgran, det är dagen när man ska byta lakan i sängen och skura golvet. Det är dagen när man ska sätta upp tomtar här och var. Ja, i alla fall är det så i vår familj och så har det alltid varit. När jag var mindre var den 23 december dagen när jag var som lyckligast. Julafton började närma sig och man fick gå och lägga sig i ett nystädat rum. Men i år har jag verkligen ingen julkänsla. Än så länge har jag spenderat dagen med att sola och ta en lång lång promenad i samhället. Det var sannerligen liv och rörelse i lilla Dalsjöfors. Det känns så tomt att det bara är jag, mamma och pappa som ska städa och ha oss här hemma. Elin har liksom alltid funnits här i huset och man har kunnat skratta åt gamla saker som dyker upp när man städar. Det är tråkigt tycker jag. Jag kommer knappt ens få fira jul tillsammans med mina systrar i år. Nåja, det är väl lika bra att sätta igång med städningen så att man kanske, förhoppningsvis får lite julstämning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig om julkänslan! Jättetråkigt.. Ingen känsla alls i år. Och förstår dig med Elin. Uscha.
Får hoppas att vi alla kommer in i stämningen någon gång.. Nästa år förhoppningsvis, haha :D

Ska du till Trägårn på torsdag förresten? :)

karin. sa...

haha, ja vi får satsa på nästa år :)

nja, jag vet faktiskt inte än. jag känner mig inte så sugen på att gå ut överhuvudtaget just nu, men vi får se :)