onsdag 31 december 2008

2008,

2008 var förväntningarnas år. Det skulle bli året då jag tog körkort, det skulle bli året då jag skulle starta om på nytt och det skulle bli året då jag blev myndig och tog det stora klivet in i vuxenvärlden. Ett år senare sitter jag här med facit i hand och tänkte nu summera året.

Det var faktiskt i början på 2008 som den här bloggen bildades. I övrigt var vintern ganska händelsefattig. De stora höjdpunkterna var när vi åkte till Göteborg och lyssnade på Al Gore och Kent i Trollhättan. Det var redan i januari som det började smidas planer om en utlandsresa med min syster.

Framåt våren började saker och ting hända. Jag var sjuk till större delen och vill minnas att jag missade Håkans så omtalade konsert i Skandinavium. Men vad gjorde det när jag skulle få chansen att se honom två gånger till detta året. Håkan släppte även sitt nya album, Försent För Edelweiss under våren till allas stora glädje. Skolan var under denna period ganska djävulsk vill jag minnas, med prov och inlämningar i mängder.

Så kom skolavslutningen, inget märkvärdig och jag längtade till sommaren som skulle innehålla höjdpunkterna Rhodos och Arvika. Arvika stod först på tur och ja, man kan sammanfatta festivalen med bra band och fint väder. Så kom körtelfebern och förstörde mitt liv ett tag med både avbokad uppkörning och utlandsresa. Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge, för visst fick jag mitt körkort och min vecka i solen.

Hösten närmade sig, vi började trean och fick nu börja fundera över framtiden. Rent skolmässigt var väl höjdpunkterna en mycket trevlig skolresa med klassen som innebär att markant förbättring vad det gällde sammanhållninge, samt en mycket snygg lärare. Betygsmässigt lär inte jag hurra, men som man bäddar får man ligga. Det var även under hösten som finanskrisen började göra avtryck på världen. Annars var det ganska händelsefattigt även här förutom att jag började tänka lite för mycket. Men även det är problem som jag planerar att klura ut under nästa år.

Så kom vintern, utan snö såklart men det var ändå kallt. Julen var trevlig och spenderades med familjen som den bör. Och så är vi framme vid nyår och ja, den kan jag inte avgöra hur den ska bli. Hur som helst tänker jag ha trevligt.

När jag så sitter här och ser tillbaka på året skulle jag ändå vilja säga att 2008 var ett ganska dåligt år. För min egen del har det inneburit mycket sjukdomar, inte minst körtelfebern, men även mycket besvikelser. Ska man se ur hela världens perspektiv har vi hade en finanskris som har satt spår hos det allra flesta, vi har haft ett krig nere i Georgien och ett Sverige som inte lyckades speciellt bra i OS. Men man ska ju lägga saker bakom sig säger man, det kommer komma nya händelser och då är det ingen idé att älta sådant som varit. Man kan helt enkelt bara hoppas på att 2009 kommer med glädje. Nu ska jag bege mig uppåt i samhället och välkomna 2009.

Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu välkomnar vi 2009 för fullt! :D
Och jag kan verkligen inte hålla mig för skratt när jag läser det där med finanskrisen, haha :) Du skulle valt Barack Obama, haha :D

Tack för igår Karin! Du är så jävla underbar!

karin. sa...

haha, det är nästan lite pinsamt att jag missade obama faktiskt... men men, finanskrisen får väga upp det ;)

detsamm jasmine! du är grymmer!