lördag 13 december 2008

så länge lungorna kan,

Jag vaknade i morse och hade den där känslan att; idag ska jag verkligen plugga och jag ska känna mig så jävla nöjd. Mja, här sitter jag tre timmar senare, fortfarande iklädd pyjamas och har inte ens öppnat läxböckerna. Min självdiciplin finns ju inte. Jag kände mig liksom nöjd över att jag mejlade iväg min engelska inlämning innan som skulle ha varit inne i tisdags. Det är fan inget att vara nöjd över. Lite dåligt samvete hade jag nog allt eftersom jag lade till en ursäkt längst ner i mejlet till min lärare.

Igår var det final i Idol. Jag trodde ju att det var självklart att Kevin skulle vinna men tro det eller ej, så ägde Alice honom på vinnarlåten. När det så var dags att kora vinnaren måste jag erkänna att det kändes ett sting av besvikelse. Jag hade nog hoppats på Alice, mest för att hon har så snygga ben. Men men. Ikväll blir det utgång. Tror jag. Nu ska jag dricka kaffe och äta lussekatter med mina föräldrar. Puss.

Inga kommentarer: