tisdag 16 december 2008

julstämning?

Det är faktiskt bara en vecka kvar till julafton och julstämningen hos mig är lika med noll. Det känns verkligen inte alls som att det snart är jul. Om det beror på att det inte är snö ute, eller att vi har så mycket i skolan att man inte hinner tänka på julen, eller att min familj aldrig har uppskattar julen, ja det vet jag inte. Men det hade ändå varit lite mysigt att få den där goa stämningen. Jag ska nog sätta på lite julmusik vettja.

Jag blir inte klok på min filosofiinlämning. Jag ska skriva om idrott och rättvisa/jämlikhet, men det finns så sjukt mycket att skriva om så istället kommer jag inte på vilket område jag ska välja. Hm. Dagen började för övrigt sämst med att Johanna skickade ett sms och berättade hur det gick på vår samhällsredovisning, jag vart chockad. Synd att jag inte var där så att jag hade kunnat säga ett och annat. Nåja, åter till filosofins värld.

Inga kommentarer: